Halk TV ve Tele 1 neden kapatıldı?

Halk TV ve Tele 1 neden kapatıldı?

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Halk TV ve TELE 1’e “6112 Sayılı Radyo ve Televizyon Yayın Hizmetlerinin Kurulması Hakkında Kanun”a aykırı yayın yaptıkları gerekçesiyle idari para cezası verdi.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Halk TV ve TELE 1’e “6112 Sayılı Radyo ve Televizyon Yayın Hizmetlerinin Kurulması Hakkında Kanun”a aykırı yayın yaptıkları gerekçesiyle idari para cezası verdi. RTÜK, yılın ilk 6 ayında muhalefet kanallarına 22 ayrı para cezası için 5 milyon TL idari para cezası verirken, hükümete yakın kanallara verilen ceza sayısı sıfır olarak kaydedildi. RTÜK’ün Türkçe yayıncılığın öncelikli sorunu haline geldiğini vurgulayan RTÜK üyesi İlhan Taşcı, “RTÜK, 1780 televizyonunu iktidarı ve sarayı sevenler olarak ikiye ayırdı; eleştirmenler. Eleştirenleri susturmak için Ebubekir Şahin her yolu deniyor ve onları cezalandırıyor” dedi. CHP kontenjanından İlhan Taşcı, 1 Ocak – 30 Haziran 2021 tarihleri arasında RTÜK’ün yaptırım ve cezalarını inceledi.

Buna göre RTÜK; Ocak-Haziran ayları arasında 9 ayrı yaptırımla en fazla cezayı Halk TV kesmiştir. Bu yaptırımlar karşılığında kanala verilen idari para cezası 254 bin lira olarak hesaplandı. TELE 1 Kanalı bu yayıncıyı 6 penaltıyla takip etti. Tele 1, 6 para cezası için 169 bin 429 lira para cezası ödemek zorunda kaldı. Kritik yayınlarıyla tanınan KRT kanalına 4 kez para cezası verilirken, bunun karşılığında kanal 112 bin 952 lira para cezası ödeyecek. RTÜK’ün sık sık hedefi haline gelen Fox TV’ye de 3 farklı yaptırım uyguladı. Kanalın ödemek zorunda olduğu idari para cezası 4,5 milyon liraya dayandırıldı. Bu kanalın diğer kanallara göre daha yüksek ceza almasının nedeni reklam gelirinin diğer kanallara göre daha yüksek olmasıdır.

İlhan Taşcı’ya göre RTÜK, hükümeti ve sarayı eleştiren kanallara neredeyse her hafta para cezası verirken, yılın ilk 6 ayında herhangi bir yan kanalına ne yaptırım kararı aldı ne de idari para cezası verdi. Taşcı’nın verdiği bilgiye göre, hükümete yakınlığıyla bilinen ATV, A Haber, Ülke TV, Kanal 7, TV Net ve TGRT Haber’e uygulanan yaptırım sayısı sıfır, idari para cezası da sıfır.İlhan Taşcı, RTÜK’ün 1780 radyo ve televizyonunu “iktidarı ve sarayı seven, öven ve eleştirenler” diye ayırdığını vurgulayarak şu değerlendirmede bulundu:

“Hükümeti sorgulayan ve eleştiren kanallara 22 ayrı para cezası ve 5 milyon lira para cezası verilirken, saraya yakın kanalların tüm yayın ihlallerine rağmen tek bir yaptırım kararı alınmıyor, tek kuruş para cezası yok. En çok şikayet alan kanallar arasında bu kanallar rekor şikayet sayısıyla hükümete yakın. Ama hepsi Ebubekir Şahin’in kanatları altında, korunuyor ve kollanıyor. Eleştirel yayınlara verilen cezaların çoğu, hükümeti eleştirdiği için adeta göz kamaştıran türden. Ebubekir Şahin, RTÜK başkanı gibi değil, iktidarın ve sarayın ekran komiseri olarak hareket ediyor. Saray kanalları, Şahin’den yasa dışı yayın yapma cesaretini alıyor. Hükümetten ve saraydan gelen talimatları bir emir olarak değerlendiren Şahin de cumhurbaşkanıdır.”

 

 

İlgili Makaleler

Send this to a friend