İki muhalif siteden haber silmeye yanlış yargı kararı!

İki muhalif siteden haber silmeye yanlış yargı kararı!

Gazete Duvar ve Diken’e bazı haberlerin yayından kaldırılması için sahte mahkeme kararı gönderildiği ortaya çıktı.

Gazete Duvar ve Diken’e bazı haberlerin yayından kaldırılması için sahte mahkeme kararı gönderildiği ortaya çıktı. Bianet’in haberine göre İFÖD avukatı Yaman Akdeniz, Twitter’da sahte emirlerin aynı yargıçtan geldiğinin anlaşıldığını söyledi. İnsan hakları avukatı, sahte mahkeme kararlarının aynı numarayı taşıdığını ve aynı hakim tarafından verilmiş gibi göründüğünü belirterek, İstanbul Bakırköy Mahkemesi’nin sahte kararına değindi. Avukat, sahte talebi Duvar’ın Temmuz ayında, Deakin’in ise Eylül ayında aldığını kaydetti.

Akdeniz, Diken’e gönderilen celp belgesinin de sahte olduğunu söyledi. “Bu sahte zarfın üzerindeki posta takip numarası sorgulandığında Gazi Osman Paşa mahkemesi tarafından gönderildiğini görüyoruz. Ancak sahte zarfın üzerinde Bakırköy mahkemesinin adı yazılıydı.”ekledi.Duvar web sitesi, resmi belgede sahtecilik iddiasıyla suç duyurusunda bulunmasına rağmen, savcılık, belgenin aslı bulunmadığı gerekçesiyle şikayeti reddetti.

Akdeniz, “Ciddi bir dolandırıcılık var.. Haber sitelerine sahte istekler göndererek bazı haber yazılarını kaldırmaya çalışıyorlar. Bu emirlerin kime gönderildiğini ve altında kaç makalenin kaldırıldığını şu anda bilmiyoruz” dedi. Akdeniz, kaldırılacak makalelerin içeriğine değinmemiş olsa da, hükümetin politikalarına veya ülkedeki kötü ekonomik koşullara yönelik eleştiriler içermesi veya hükümet yanlısı rakamları etkilemesi muhtemeldir.

Akdeniz, kaldırılacak makalelerin içeriğine değinmemiş olsa da, hükümetin politikalarına veya ülkedeki kötü ekonomik koşullara yönelik eleştiriler içermesi veya hükümet yanlısı rakamları etkilemesi muhtemeldir.Türkiye’de medya, özellikle Adalet ve Kalkınma Partisi hükümetinin medyayı kendisine yakın işadamları aracılığıyla kontrol ettiği 2016 darbe girişiminden bu yana ciddi bir sansüre maruz kalıyor.

Yargı makamları birçok kez medyayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a yakın kişilerle ilgili haberleri silmeye zorladı. Sınır Tanımayan Gazeteciler (RSF), 2016’dan bu yana basına baskı yapan liderlerin de yer aldığı basın özgürlüğü düşmanlarının bir listesini yayınladı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, dünyanın 37 devlet ve hükümet başkanının yer aldığı listede de yer alıyor. Erdoğan’ın haberinde, “Cumhurbaşkanı basını sevmiyor, daha doğrusu ona itaat edip övünce seviyor” denildi.

İlgili Makaleler

Send this to a friend